Predprijava Sejalec 2011 št.12:
Inovacija: Sladka Istra
Prijavitelj: Mestna občina Koper
Turistična organizacija Koper, deluje v okviru občinske uprave Mestne občine Koper in opravlja dela organiziranja in izvajanja promocijskih in informativnih dejavnosti v Mestni občini Koper, sodelovanja in povezovanja s sorodnimi organizacijami doma in v svetu, zagotavlja izvajanje turistično-informativne dejavnosti v občini in opravlja vse druge strokovne, organizacijske in upravne naloge s področja turizma.
Mestno občino Koper sestavlja 23 Krajevni skupnosti in sicer Ankaran, Bertoki, Boršt, Črni Kal, Dekani, Gračišče, Gradin, Hrvatini, Koper - Center, Marezige, Olmo - Prisoje, Pobegi - Čežarji, Podgorje, Rakitovec, Semedela, Sv. Anton, Škocjan, Škofije, Šmarje, Vanganel, Za Gradom, Zazid, Žusterna, ki vsaka zase ponujajo številne možnosti aktivnega preživljanja prostega časa, ogleda naravne in kulturne dediščine in številne gastronomske zaklade Istre. Okoli 450 nevladnih turističnih, kulturnih, športnih in socialnih ter drugih organizacij v sodelovanju z občino in ostalimi institucijami nepretrgoma skrbijo za pestro dogajanje in razvoj v Mestni občini Koper, oživljanje območja in promocijo ter razvoj turizma.
Opis inovacije
Sladka Istra je prireditev, ki že v svoji drugi izvedbi (septembra 2010) predstavlja največjo in osrednjo prireditev sladic, ki jo pozna Slovenija. Predstavlja način ohranjanja in nadaljevanja sladkih mojstrovin naših prednikov, hkrati pa prinaša nove oblike sodobnih in kreativnih ustvarjanj na področju slaščičarstva v Sloveniji. Na t.i. "sladkih poteh" v mestnem jedru Kopra, ki obiskovalce vodi po stojnicah, se v tematskih sklopih predstavljajo, okušajo in prodajajo sladice, sladki napitki ter drugi sladki izdelki Slovenske Istre, Slovenije in tujine. Na vsaki stojnici je predstavljen eden ali več sladkih izdelkov, ki jih obiskovalci lahko okušajo/kupijo v zameno za kupljen degustacijski kupon. V okviru stojnic sodelujejo različna društva, gastronomski ponudniki, gostinski ponudniki, slaščičarne in drugo turistično gospodarstvo (hoteli ipd.). Vzporedno s ponudbo na stojnicah potekajo kuharske delavnice, strokovna vodenja po stojnicah, strokovna predavanja ter drugi kulturni program. Strokovno najpomembnejši del prireditve je natečaj za najizvirnejšo istrsko sladico, najboljši sladki muškat in naj torto Sladke Istre.
Novost je že sama vsebina prireditve, saj tovrstnih prireditev Slovenija do sedaj ni imela. S svežim in inovativnim pristopom pri trženju in pri obujanju kulinaričnega izročila na področju sladic je prireditev dvignila prepoznavnost destinacije Istra in Kopra na nacionalni ravni, hkrati pa promovira gostinstvo in slaščičarstvo ter spodbuja razvoj le tega na nacionalni ravni. Nikjer v Sloveniji, ni možno na enem mestu okušati toliko različnih sladkih izdelkov iz cele Slovenije in tujine, katerih vsebina sladkih izdelkov predstavlja mešanico inovativnosti in hkrati ne pozablja na dediščino. Novost je tudi v načinu neposrednega trženja in okušanju sladic, saj obiskovalci lahko okušaju različne sladice z nakupom t.i. degustacijskih kuponov, s čimer olajšamo ponudnikom na stojnicah prodajo sladkih izdelkov, hkrati pa imamo preglednost nad obiskanostjo prireditve in nad uspešnostjo posameznega ponudnika na stojnicah.
Sladka Istra sodi med izjemno uspešne prireditve, ki je v zelo kratkem času pridobila na veliki prepoznavnosti. To dokazuje izjemen interes s strani različnih ponudnikov po sodelovanju na prireditvi, številni obiskovalci prireditve (ob tem velja poudariti, da je prizorišče, že na drugi izvedbi prireditve, v deževnem vremenu, "pokalo po šivih") in odličen medijski odziv. Z razvojem prireditve večamo prepoznavnost Kopra in nenazadnje Istre ter Slovenije. Posledično se to odraža na večanju števila nočitev, tudi izven glavne turistične sezone ter velik obisk dnevnih obiskovalcev, ki dan preživijo v Kopru in posledično trošijo (kosilo, kava, tortica, muzeji, trgovine itd.). Zaradi odmevnosti prireditve, se veča interes sodelovanja turističnih agencij, ki v času prireditve pripravljajo posebne dnevne izlete in večdnevne aranžmaje v Mestni občini Koper in tako še dodatno prispevajo k prepoznavnosti Kopra, večanju nočitev in dodatni potrošnji s strani obiskovalcev. Poleg finančnih učinkov, pa prireditev predstavlja izobraževalno noto na področju slaščičarstva in spodbuja gostinske ponudnike, k inovativnejšim pristopom in razvoju kakovosti sladic ter širi poznavanje kulinaričnega izročila vsem obiskovalcem prireditve. Konkretni rezultati - Sladka Istra 2009 / Sladka Istra 2010:
- 53 stojnic s cca 49 ponudnikov / 100 stojnic s cca 70 ponudnikov;
- cca 15.000 kom prodanih degustacijskih kuponov / cca 26.000 kom prodanih degustacijskih kuponov;
- prijavljenih 14 sladic (natečaj Najizvirnejša sladica Istre 2009) / 17 sladic (natečaj Najizvirnejša sladica istre 2010);
- 0 tort (natečaj ni bil izveden) / 10 tort (Naj torta Sladke Istre 2010).