www.slovenia.info
Banka Turističnih Priložnosti Slovenije
izberi
Jezik slovenščina

Pologi::Medn. festival alpskega cvetja - Turizem Bohinj

PRIKAZ VSEBINE POLOGA
Če ste registrirani uporabnik BTPS, lahko dodajate komentarje ali zaprosite za povezavo z avtorjem, ki vam lahko dovoli tudi ogled celotne vsebine pologa. Opozorilo: Vsebine spletnega portala www.BTPS.si so zaščitene z avtorskimi pravicami Banke turističnih priložnosti Slovenije (BTPS),Slovenske turistične organizacije (STO) in komitentov BTPS. Vse pravice pridržane. Informacij s spletne strani (besedila, slike, zvoki...) ni dovoljeno reproducirati, prenašati, razširjati ali shranjevati brez predhodnega pisnega dovoljenja BTPS ali STO. Nekateri deli spletne strani so opremljeni s slikami, ki so prav tako zaščitene z avtorskimi pravicami njihovih lastnikov.

Medn. festival alpskega cvetja - Turizem Bohinj

Avtor btps-sejalec
Datum
10. maj 2011
Tip
Ideja
Ponujam
Predprijava Sejalec 2011 št.19:

Inovacija: Mednarodni festival alpskega cvetja
Prijavitelj: Turizem Bohinj


TURIZEM BOHINJ skrbi za usklajeno delovanje turističnega gospodarstva in društvene dejavnosti na področju turizma.  Glavne aktivnosti Turizma Bohinj so: informacijsko  dejavnost,spodbujanje razvoja celovitih turističnih produktov turističnega območja,trženje celovite turistične ponudbe na ravni turističnega območja, organizacija in izvajanje prireditev in razvoj novih trajnostnih turističnih produktov, ki bodo ob trajnostni naravnanosti tudi ekonomsko učinkoviti. To ni lahka naloga, saj več kot dve tretjini Bohinja leži v zavarovanem območju Triglavskega narodnega parka, kar zahteva zelo previden pristop pri razvoju novih idej. Te po eni strani ne smejo biti okolju škodljive, nasprotno, spodbujati morajo zavedanje o pomembnosti varovanja in ohranjanja okolja, po drugi strani pa morajo omogočati ekonomski razvoj. Turizem Bohinj je aktiven tudi na področju črpanja evropskih sredstev. V zadnjih petih letih smo bili uspešni na različnih državnih in evropskih razpisih, med drugim na programu programu Phare Slovenija – Avstrija s projektom Arheološki park Ajdovski gradec (vodilni partner), Programu Interreg III A s projektom Emina romarska pot in Programu Kultura 2007 – 2013 s projektov Arts & Parks, programu čezmejnega sodelovanja Slovenija _ Italija s projektom Slow tourism (partner v projektu) in drugih.

Opis inovacije

Mednarodni festival alpskega cvetja poteka vsako leto in traja dva tedna, namen pa je spodbujati promocijo kulture, narave in podeželja v Bohinju, ki je ekonomsko, socialno in okoljsko zelo občutljivo območje v Sloveniji. Glavni cilj Mednarodnega festivala alpskega cvetja je »graditi trajnostno prihodnost za ljudi in naravo«. Alpsko cvetje igra zelo pomembno vlogo v lokalni kulturi, saj imajo v času spreminjajočih kmetijskih metod in vedno manjšega vključevanja mladih v upravljanje z zemljišči Bohinjci zelo veliko željo, da na ta način promovirajo in spodbujajo ozaveščenost o  edinstveni naravni in kulturni dediščini Bohinja.Festival ponuja velik izbor dogodkov, ki prikazujejo, da je Bohinj zelo bogat z alpskim cvetjem, in da je prav v Bohinju velika raznovrstnost habitatov (npr. travniki, hribi, gore, jezera in reke). Eden poglavitnejših namenov festivala je podaljšati turistično sezono tudi v čas izven glavne turistične sezone, ter ponuditi številne dogodke in dejavnosti za lokalne prebivalce in obiskovalce. S temi dogodki želi festival spodbujati ozaveščenost o širokem naboru okoljskih in kulturnih danosti na področju Bohinja in spodbujati spoštovanje naše dediščine planšarstva in visoke kakovosti našega okolja.Cilji Mednarodnega festivala alpskega cvetja v Bohinju so:
• izboljšati razumevanje naravne in kulturne dediščine Bohinja;
• izboljšati ozaveščenost o tradicionalnemu (trajnostnemu) alpskemu kmetijstvu na področju 
• ustvarjati neposredne gospodarske koristi od poslovnih subjektov, ki sodelujejo pri festivalu;
• ustvarjati posredne gospodarske koristi drugim poslovnim subjektom ~ trgovinam, hotelom, zasebnim sobam in lokalnim proizvodom;
• spodbujati potencialne investicije v dogodke, sponzorstva, dejavnosti itd.;
• prikazati, da nam okolje nudi jasne gospodarske koristi;
• združiti različne dejavnosti na področju dediščine v en edinstven festival;
• zmanjšati sezonskost s spodbujanjem turističnih dejavnosti v Bohinju v času izven sezone;
• razvijati trajnostni turistični produkt (eko turizem);
• omogočiti zapuščino za prihodnost;
• sodelovati in »graditi mostove« med različnimi posamezniki in organizacijami;
• ustvarjati mednarodne povezave;
• razvijati lokalne sposobnosti in spodbujati ohranjanje tradicionalnih obrti in navad.

Festival cvetja povezuje različne zvrsti na področju umetnosti (Cvetje v umetnosti), znanosti (Cvetje v znanosti) in uporabnosti cvetja v vsakdanjem življenju (Cvetje doma). Pristop festivala s povezovanjem umetnosti, znanosti in domačega življenja z biotsko raznovrstnostjo na način, ki je privlačen in spodbuja sodelovanje in udeležbo obiskovalcev in vseh prebivalcev v skupnosti, je zelo inovativen in uspešen ne le za Bohinj ampak za celotno Slovenijo. Zato je bil ta festival pravi paradni konj, ki svoje ideje širi v vse smeri in vpliva na sosednje regije in države. Prav spoznanje, da alpsko cvetje ni zgolj last akademskih botanikov in da festivali ne spodbujajo le umetnosti in glasbe festvalu cvetja daje drugačnost in inovativnost.
Turistični vidik. Festival odlikuje tudi inovativen pristop, ki vpliva na razvoj turistične industrije - turizma v Bohinju.V preteklosti se je Bohinj »preživljal« s kratkimi vendar zelo dejavnimi poletnimi in zimskimi sezonami. Vendar pa se je izkazalo, da je ta oblika turizma z ekonomskega, socialnega in okoljskega vidika nevzdržna, saj je velik pritisk na gradnji in delovanju hotelov z velikimi kapacitetami in zaposlenimi, ki delajo na sezonski ravni, kar pomeni, da večina prihodkov ne ostane v Bohinju.Trenutni trendi na področju globalnega segrevanja kažejo, da postaja slovenska zimska turistična (smučarska) sezona nezanesljiva. To pa predstavlja vedno večji razvojni pritisk na povečanje poletnih kapacitet, vendar pa se je bohinjska skupnost iz preteklih napak veliko naučila in tako danes gradi nove razvojne strategije trajnostnega turizma. Glavna značilnost teh strategij je zmanjšati sezonskost s podaljšanjem sezone, in sicer v pomladne in jesenske mesece, ter izboljšati kakovost in zmanjšati obseg turističnih produktov, ki so povezani z izjemnimi okoljskimi danostmi (narava, podeželje in kultura) na tem področju. Namen Mednarodnega festivala alpskega cvetja v Bohinju je bilo prikazati, da zanimivosti, ki potekajo v času izven sezone, lahko podaljšajo nezanesljivo turistično sezono. 

Turizem Bohinj je z organizacijo festivala pridobil veljavo na lokalnem, regionalnem in nacionalnem mivoju. Celo več. Turizem Bohinj dobiva vse večjo veljavo tudi na mednarodnem področju. z organiazcijo festivala smo uspeli dodatno okrepiti vezi s turističnim gospodarstvom Bohinja. Nagrada za to sodelovanje je povečanje števila nočitev iz naslova festivala. Turizem Bohinj tako pridobiva ključno zaupanje partnerjev in s tem dobram izhodišča za uspešno izpolnjevanje zaupanih mu nalog.
Zaradi festival cvetja smo uspešnejši tudi na področju sklepanja novih partnerstev z inštitucijami od katerih je delo Turizma Bohinj v vsakodnevni odvisnosti (STO, različna ministrstva, Zavodi za varstvo narave in kulture itd.). velik uspeh predstavlja dejstvo, da je Triglavski narodni park postal soorganizator festivala tako v kadrovskem kot finančnem smislu. Vloga parka je bila in bo predvsem v strokovni pomoči pri razvoju in izvedbi dogodkov, ki sooblikujejo festival. Takšna odločitev utrjuje prepotrebno sodelovanje med lokalno skupnostjo in parkom in naj bi postala zgled bodočim skupnim projektom.
Uspešnejši smo pri pridobivaju finančnih sredstev. Tako smo uspeli pridobiti podporo Kneževine Monako. Med drugim je cilj projekta, omogočiti domačinom razpravo o vsebini festivala in jih spodbuditi k aktivnemu sodelovanju. Uspeh predstavlja tudi obisk škotske delegacije njegovega kraljevega veličanstva princa Charlesa North Higland Iniciative (Pobuda za severno višavje). Z obiskom so člani delegacije kot primer dobre prakse želeli pobliže spoznati mednarodni festival alpskega cvetja s ciljem. Med drugim je bil med Turizmom Bohinj in Norh Higland Iniciative podpisan poseben dogovor o sodelovanju na področju trajnostnega turizma in razvoja občutljivega podeželskega področja, s čimer postajamo zaupanja vredna organizacija. Kot priznanje naši pravilni odločitvi o organizaciji festival cvetja štejmo tudi objavo te »navdihujoče zgodbe« na portalu svetovne turistične organizacije kot primera kako trajnostne turistične pobude lahko prispevanju k ohranjanju biotske raznovrstnosti. 
Dodatna informacija
Za ogled celotne vsebine kontaktirajte avtorja btps-sejalec.
Komentarji povzetka
Komentarje lahko vpisujejo prijavljeni uporabniki.
X

Uporaba piškotov

Portal BTPS uporablja t.i. piškotke za izboljšanje uporabniške izkušnje. Pred nadaljevanjem brskanja po naših straneh prosimo potrdite, da se strinjate z izmenjavo piškotkov med portalom BTPS in vašim računalnikom.
se strinjam
Več informacij...