Predprijava Sejalec 2011 št.20:
Inovacija: Gastronomski zakladi Istre
Prijavitelj: Mestna občina Koper
Turistična organizacija Koper, deluje v okviru občinske uprave Mestne občine Koper in opravlja dela organiziranja in izvajanja promocijskih in informativnih dejavnosti v Mestni občini Koper, sodelovanja in povezovanja s sorodnimi organizacijami doma in v svetu, zagotavlja izvajanje turistično-informativne dejavnosti v občini in opravlja vse druge strokovne, organizacijske in upravne naloge s področja turizma.
Mestno občino Koper sestavlja 23 Krajevni skupnosti in sicer Ankaran, Bertoki, Boršt, Črni Kal, Dekani, Gračišče, Gradin, Hrvatini, Koper - Center, Marezige, Olmo - Prisoje, Pobegi - Čežarji, Podgorje, Rakitovec, Semedela, Sv. Anton, Škocjan, Škofije, Šmarje, Vanganel, Za Gradom, Zazid, Žusterna, ki vsaka zase ponujajo številne možnosti aktivnega preživljanja prostega časa, ogleda naravne in kulturne dediščine in številne gastronomske zaklade Istre. Okoli 450 nevladnih turističnih, kulturnih, športnih in socialnih ter drugih organizacij v sodelovanju z občino in ostalimi institucijami nepretrgoma skrbijo za pestro dogajanje in razvoj v Mestni občini Koper, oživljanje območja in promocijo ter razvoj turizma.
Opis inovacije
Projekt »Gastronomski zakladi Istre« je integralni turistični produkt, ki združuje gostinske ponudnike, organizatorje večjih gastronomskih prireditev, vinarje, oljkarje in druge ponudnike tipičnih gastronomskih produktov ter turistično gospodarstvo iz Slovenske Istre. Vsebinsko je razdeljen na štiri aktivnosti, ki se med seboj prepletajo in sicer:
A) izvedba in promocija gastronomskih prireditev značilnih in prepoznavnih za Slovensko Istro;
B) ponudba dnevnih rednih tematskih menijev in četrtkovih vodenih kulinaričnih tematskih večerov pri izbranih restavracijah Slovenske Istre;
C) promocija in prodaja tipičnih gastronomskih produktov Slovenske Istre;
D) priprava in trženje posebnih gastronomskih aranžmajev, ki vključujejo namestitev in obisk izbranih restavracij (v sodelovanju s hotelirji) in prireditev ter prodaja enodnevnih izletov z obiskom gastronomskih prireditev in izbranih restavracij (v sodelovanju s turističnimi agencijami). Vzporedno se izvaja nagradna igra, s katero se spremlja obiskanost vseh aktivnosti ter hkrati dodatno motivira obiskovalce k ponovnim obiskom aktivnosti projekta. Glavni namen povezovanja je ponuditi obiskovalcem Istre posebno doživetje,
vzporedno pa spodbujati promocijo in prodajo tipičnih gastronomskih produktov Istre ter pospešiti razvoj turizma.
Gastronomski zakladi Istre je prvi tovrstni turistični produkt na področju gastronomije v Sloveniji, ki povezuje celotno turistično destinacijo (v tem primeru Slovensko Istro) in vse akterje gastronomije, ki delujejo na posamezni destinaciji - kot so gostinski ponudniki, organizatorji gastronomskih prireditev, proizvajalci gastronomskih produktov ter hoteli. Partnerji projekta vzpostavljajo vzajemen odnos promocije in oglaševanja kot na primer: organizatorji prireditev, ves čas prireditve promovirajo sodelujoče gostinske ponudnike; gostinski ponudniki pa v svoji ponudbi ves čas trajanja projekta promovirajo vse vključene prireditve. Oboji skupaj pa promovirajo tipične gastronomske produkte Slovenske Istre. Posledično dobimo dodano vrednost in novo ponudbo - nov produkt za obiskovalce Slovenske Istre.
Ključni podatki, ki potrjujejo zgoraj navedene trditve - GZI 2010 / GZI 2011:
- 12 restavracij / 14 restavracij;
- 12 vodenih tematskih večerov / 28 vodenih tematskih večerov;
- 5 gastronomskih prireditev / 13 gastronomskih prireditev;
- 12 oljkarjev, cca 20 vinarjev / 28 oljkarjev, cca 40 vinarjev;
- 2 Hotela, 0 aranžajev / veriga hotelov (LifeClass), ponudba aranžmaja (gastronomska razvajanja);
- ni ime svoje spletne strani / spletna stran www.zakladi-istre.si
Izvedba projekta Gastronomski zakladi Istre, identificira tipične gastronomske produkte Istre in vzpostavilja sistem skupne promocije gastronomskih prireditev in gostinskih ponudnikov Istre. Poleg tipičnih istrskih produktov Istre se je identificiralo tudi tiste prireditve, ki so prepoznavne za ta prostor in vanj privabljajo številne obiskovalce, posledično pa se veča kakovost le teh. S skupnim nastopom na trgu in povezovanjem se zagotavlja večji promocijski učinek, torej več promocije za manj vloženih sredstev in manj vloženega časa ter lažjo koordinacijo večjih prireditev inmanjših gastronomskih dogodkov. S takim sodelovanjem omogočimo obiskovalcu Istre, da lahko z vsakim obiskom v Istri doživi nekaj novega, saj s koordinacijo prireditev preprečimo njihovo podvajanje in v dogovoru z organizatorji določimo drug termin, ko ni večjih prireditev v sosednjih mestih.