Izgovorov ni več: hitra in zelena Ljubljana na dlani
Brezplačna mobilna storitev 'A do B: Ljubljana' ('A do B: LJ') je na voljo v spletnih trgovinah za platformi Android (GooglePlay) in iOS (iTunes).
Ljubljana, Celovška cesta: tipična jutranja gneča, polna stoječe avtomobilske pločevine s povprečno po enim potnikom. Toda pozor, stojijo le avtomobili. Vse ostalo hiti. Od avtobusov do kolesarjev in pešcev ... Če je torej še včeraj veljalo, da si iz Šiške do centra Ljubljane najhitreje prišel z avtomobilom, danes ni več tako. Ko se končno pripeljemo do mesta, se moramo z avtomobilom še podati v akcijo iskanja parkirnega mesta, pri ostalih načinih mobilnosti pa smo že na cilju.
Posledično danes za pametno izbiro hitrega in zelenega potovanja po Ljubljani potrebujemo le še mobilno aplikacijo 'A do B: LJ'. Mobilna aplikacija namreč združuje tri oblike trajnostnega transporta po mestu Ljubljana: kolo (BicikeLJ), avtobus (Ljubljanski potniški promet) in hojo.
Kako torej mobilna aplikacija »A do B: LJ« deluje?
Po zagonu aplikacije določimo ali potrdimo z GPS-om prepoznano trenutno/začetno lokacijo (A), vnesemo končno lokacijo (B), in kot bi mignil, se pred nami izriše pot do izbrane destinacije. Aplikacija nam na izbiro ponudi tri trajnostne načine transporta po Ljubljani: BicikeLJ, avtobus in hojo.
Poleg izrisa poti interaktivni vodnik po mestu vključuje še vse ostale potrebne podatke:
-
čas poti,
-
razdaljo v kilometrih,
-
natančen zemljevid poti,
-
postajališče BicikeLJ, ki je najbližje naši začetni in končni postaji,
-
število razpoložljivih koles in prostih mest na posameznem postajališču BicikeLJ,
-
najbližjo avtobusno postajo s časom odhoda avtobusa in trajanjem vožnje,
-
pa tudi informacijo, kje moramo prestopiti na drug avtobus ali izstopiti.
Moč mobilne aplikacije je torej v tem, da uporabniku (bodisi obiskovalcu bodisi prebivalcu mesta) na izredno preprost način ponuja optimalno (trajnostno) izbiro za premostitev razdalje od točke A do točke B: na inovativen način zagotavlja lažjo dostopnost turističnih in drugih destinacij ter celostno povezuje obstoječo (turistično) ponudbo mesta. Tako izboljšuje kakovost uporabniške izkušnje oz. turističnega doživetja: lajša načrtovanje obiska slovenske prestolnice tako njenim poslovnim obiskovalcem, kot tudi 'počitnikarjem' na mestnem oddihu in prebivalcem mesta, spodbuja aktivno potovanje od točke A do točke B in manjša obremenitve okolja ter sooblikuje zdravo in kakovostno bivalno okolje za prebivalce in obiskovalce regije.
Gre torej za konkurenčen, jasno pozicioniran (turistični) produkt, temelječ na načelih trajnosti, ki s spodbujanjem trajnostne (tj. zelene) mobilnosti prispeva k večji kakovosti (turističnega) okolja – ne le z naravovarstvenega vidika (zmanjševanje izpustov, hrupa ipd.), pač pa tudi družbenega vidika (aplikacija s preusmerjanjem turistov in drugih uporabnikov k trajnostnim oblikam transporta npr. krepi njihovo zdravje, saj zmanjšuje stres in spodbuja aktivno potovanje od točke A do točke B).