Banka turističnih priložnosti Slovenije
letno poročilo 2010
1. STATISTIKA V letu 2010 (1.1.2010 - 31.12.2010) nas je obiskalo 15.469 obiskovalcev, ki so ustvarili 29.989 obiskov. Obiskovalci so pregledali 113.206 naših spletnih strani in na našem portalu preživeli povprečno 00:03:12 min. V 2010 je bilo na portalu
www.BTPS.si objavljenih 153 pologov: 79 idejnih pologov, 20 energetskih pologov, 43 novic o inovativnosti v turizmu in 11 pologov znanja.
Skupno sta do konca leta 2010 v BTPS bazi registrirana 802 uporabnika. Ti so do danes:
• med seboj izmenjali 71 sporočil
• oddali 210 komentarjev
• potrdili 47 prošenj za ogled celotne vsebine pologa
• oddali 381 VIP povabil
• sprejeli 205 VIP povabil
• vzpostavili 189 VIP povezav
• se srečali na 14 BTPS kavah
• uresničili 51 idejnih in energijskih pologov
BTPS je leta 2010 odprla tudi svoj profil na Facebooku. Konec leta je beležila 613 prijateljev.
2. PRIZNANJA Banka turističnih priložnosti je bila v letu 2010 med skupno 176 prijavljenimi inovativnimi produkti, storitvami in poslovnimi procesi izbrana med 55 tistih, ki so si prislužili možnost predstavitve na 5. slovenskem inovacijskem forumu 2. in 3. decembra na Gospodarskem razstavišču v Ljubljani.
BTPS je bila prijavljena v kategoriji inovativnih storitev inovatorjev, raziskovalnih inštitucij in mladih ter je v svoji kategoriji zasedla tretje mesto. To je za BTPS po nagradi Svetovne turistične organizacije in priznanju v Evropskem letu inovativnosti in kreativnosti že tretje pomembno priznanje s področja inovativnosti.
BTPS je bila v letu 2010 večkrat izbrana tudi kot primer dobre prakse na področju inovativnosti in uporabe IKT v turizmu (projekt ICT-VALUE NETWORKS - program Inttereg IVc & strokovna skupina EU za inovacije v storitvah).
3. NOVOSTI
3.1 BTPS IZZIVILetos smo se premierno lotili storitve, ki smo jo poimenovali BTPS izzivi. Gre za t.i. crowdsourcing, ko realne probleme slovenskega turističnega gospodarstva rešuje širša javnost.
Prvi izziv smo mednarodni javnosti zastavili v sklopu mednarodnega portala Challenge:Future. Cilj C:F iniciative je spodbuditi kreativnost in inovativnost generacije Y za soustvarjanje prihodnosti, iskanje konkretnih rešitev na sedanje izzive, vse z namenom omogočati trajnostni razvoj. STO in BTPS sta v tem svetovnem izzivu z naslovom Give me three days of GREEN sLOVEnia iskala najboljši predlog tridnevnega potepa po Sloveniji za dve osebi s poudarkom na trajnostnem, odgovornem in ekološkem turizmu. Zmagovalec, Adam McRae iz Kanade, je svoj nagrajeni paket za nagrado lahko tudi brezplačno izkusil in o svojem popotovanju poročal v
BTPS blogu.
Po uspešni premieri BTPS izzivov smo se lotili nadaljevanja. V sodelovanju z STO, Fakulteto za management UP in Turistico, smo v sklopu 17. mednarodnega oglaševalskega festivala Zlati boben razpisali sedem izzivov sedmih slovenskih turističnih podjetij pod naslovom Inovativno trženje za zeleni turizem. Prejeli smo 25 rešitev iz treh držav. Zmagovalci so svoje rešitve predstavili na odlično obiskani delavnici v sklopu festivala, prejeli pa so tudi nagrade sodelujočih podjetij.
3.2 ERASMUS ZA MLADE PODJETNIKELetos smo se vključili v nov evropski program za razvoj podjetništva, Erasmus za mlade podjetnike. Prek njega smo v sodelovanju z Zavodom Novi turizem v Sloveniji dva meseca gostili mladega podjetnika Juana Lopeza iz Španije. V tem času je J. Lopez spoznal številna slovenska podjetja in posameznike, ki so aktivni na področju turizma ali jih turizem posebej zanima. Teden dni je preživel in delal v agenciji Turag4all, teden dni v turistični agenciji Istriana, obiskal je TD Kamniška Bistrica in TD Žetale, gostili so ga v bohinjskem hotelu Bohinj Park Hotel, udeležil se je konference o socialnem podjetništvu in Slovenskega foruma inovacij, kjer je nastopil tudi na okrogli mizi. Zanimanje za mladega podjetnika so izrazili tudi novinarji - z njim je objavljen intervju v časopisu Delo in v več lokalnih časnikih.
Banka turističnih priložnosti Slovenije in Zavod Novi turizem še naprej ostajata v bazi programa Erasmus za mlade podjetnike in že se veselimo, da bomo v prihodnosti lahko slovenskemu turističnemu gospodarstvu ponudili nove, mlade, nadebudne podjetnike iz tujine. Upamo, da bodo tudi prihodnja gostovanja vsaj tako uspešna, kot je bilo Juanovo - slednje dokazuje priznanje posredniške organizacije, ki nas je izbrala kot primer
slovenske dobre prakse.
3.3 INOVATIVNA SLOVENSKA POTEPANJASlovenska turistična organizacija že od leta 2004 podeljuje nagrado sejalec, od lani pa prek BTPS poteka tudi natečaj za finančno spodbudo snovalec. Oba razpisa se dopolnjujeta - Snovalec spodbuja nastajanje nove, še neuresničene in drugačne turistične ponudbe, Sejalec pa nagrajuje uresničeno, inovativno, uspešno turistično ponudbo. V zaključni fazi povezovanja obeh razpisov smo prišli do rezultata, ki je še posebej uporaben za turiste. Da bi delo olajšali tistim, ki želijo obsežnejšo zgodbo o drugačnem slovenskem turizmu, smo k sodelovanju povabili nagrajence razpisov Sejalec in Snovalec – štiri turistične agencije in en turistični portal.
Prosili smo jih, naj iz množice nagrajenih inovativnih produktov izdelajo prvo serijo turističnih paketov, ki ponujajo sestavljeno izkušnjo inovativnega slovenskega turizma. Paketi trajajo od enega do sedem dni, stanejo od slabih 40 do dobrih 400 evrov in pokrivajo več slovenskih regij. Predstavljeni so na
http://www.slovenia.info/si/Inovativna-slovenska-potepanja.htm?inovativna_slovenska_potepanja_po_Sloveniji=0&lng=1, kjer so združeni pod imenom Inovativna slovenska potepanja.