Banka turističnih priložnosti Slovenije
letno poročilo 2011
Projekt Banke turističnih priložnosti Slovenije (www.BTPS.si) se je uradno pričel 7. 12. 2006 na 9. slovenskem turističnem forumu v Mariboru s prioritetno nalogo: Pospeševanje nadzorovanega pretoka informacij o perspektivnih turističnih idejah z namenom, da se srečajo pravi ljudje in prava sredstva za uresničitev teh idej. Nosilec projekta je Slovenska turistična organizacija, v sodelovanju z Ministrstvom za gospodarstvo – Direktorat za turizem in internacionalizacijo in UP Fakulteto za turistične študije Turistico iz Portoroža.
Komitenti Banke oz. uporabniki projekta lahko na www.BTPS.si oddajajo idejne in energijske pologe, ki jih registrira uprava BTPS. V elektronskih obrazcih komitenti poljubno podrobno opišejo svoj polog, definirajo določila o varovanju njihove poslovne skrivnosti in potrdijo kratek opis, s katerim se javno evidentira vnos novega pologa.
Idejni polog je vpis v bazi podatkov BTPS, ki opisuje novosti s področja turizma in s turizmom posredno povezanih dejavnosti v naslednjih oblikah: ideja; osnutek; načrt; prototip; obstoječi izdelek-storitev, ki ga je možno nadgraditi…
Energijski polog je vpis v bazi podatkov BTPS, s katerim lastnik pologa prispeva k uresničitvi enega ali več idejnih pologov. Lahko zajema npr. ponujena finančna, materialna in druga sredstva ali storitve…
Uprava BTPS skrbi za komunikacijo s komitenti ter drugimi javnostmi in organi BTPS, skrbi za obdelavo pologov, avtorjem idejnih pologov predlaga in vzpostavlja povezave med njimi ter za Svet BTPS pripravlja predloge o ravnanju s prejetimi pologi.
Svet BTPS dodeljuje status obetavnega pologa, ocenjuje in komentira pologe, predlaga povezave med njimi, med idejnimi pologi izbira prejemnike sredstev energijskih pologov ter glasuje o sprejemu/zavrnitvi predlogov uprave o ravnanju s pologi. Za svoje odločitve so vsi izvajalci projekta strokovno in odškodninsko odgovorni.
1. STATISTIKA
V letu 2011 (1.1.2011 - 31.12.2011) nas je obiskalo 20.632 obiskovalcev, ki so ustvarili 34.635 obiskov. Obiskovalci so pregledali 129.048 naših spletnih strani in na našem portalu preživeli povprečno 00:02:47min.
V 2011 je bilo na portalu
www.BTPS.si objavljenih
226 pologov: 108 idejnih pologov, 23 energetskih pologov, 49 novic o inovativnosti v turizmu in 46 pologov znanja.
Skupno je do konca leta 2011 v BTPS bazi registriranih 1.151 uporabnikov. Ti so do danes:
· med seboj izmenjali 79 sporočil
· oddali 220 komentarjev
· potrdili 63 prošenj za ogled celotne vsebine pologa
· oddali 411 VIP povabil
· sprejeli 232 VIP povabil
· vzpostavili 216 VIP povezav
· se srečali na 20 BTPS kavah
· uresničili 79 idejnih in energijskih pologov
BTPS je konec leta 2011 na Facebooku beležila 978 prijateljev.
2. REDNE AKTIVNOSTI
Letos sta prek BTPS ponovno potekala dva
osrednja razpisa za spodbujanje inovativnosti v slovenskem turizmu,
Sejalec in
Snovalec. Na oba razpisa je prispelo rekordno število prijav, opazujemo pa tudi, da se dviguje kakovost prispelih prijav.
BTPS smo predstavili na več
konferencah doma in v tujini ter o aktivnostih objavljali
članke v poljudni in znanstveni literaturi.
Nadaljevali smo izvajanjem
BTPS izzivov, v sklopu katerih smo pripravili pet domačih in enega mednarodnega.
Še naprej so mladi tujci svoje doživljanje Slovenije popisovali v
BTPS travel blogu, nadaljevali pa smo tudi s sodelovanjem v programu
Erasmus za mlade podjetnike, v sklopu katerega smo v 2011 gostili novo mlado podjetnico iz Nemčije. Gostovanje mladega Španca v Sloveniji konec leta 2010 pa je bilo izbano tudi kot
primer dobre prakse na ravni programa.
3. NOVOSTI
3.1 ŠTUDENTSKI SNOVALEC
Z letošnjim letom sta STO in MG prvič razpisala nagrado Študentski Snovalec 2011. Namen Študentskega Snovalca je spodbujanje ustvarjalnosti, inventivnosti in inovativnosti pri študentih. Študentski Snovalec nagrajuje študijske izdelke, v katerih avtorji/študenti pomembno prispevajo k (1) razumevanju specifik in/ali (2) spodbujanju nadaljnjega razvoja slovenskega turizma in njegove inovativnosti.
Za priznanje študentski snovalec so lahko kandidirali vsi avtorji zaključnih nalog, ki so naloge na matični ustanovi uspešno zagovarjali v obdobju od 1. 8. 2010 do 31. 7. 2011. Prijavitelji so na tekmovanju sodelovali z oddajo svoje naloge v BTPS kot polog Znanja.
Strokovna komisija je med desetimi prijavljenimi nalogami izbrala zmagovalko, ki je bila razglašena na Dnevih slovenskega turizma v Portorožu. Poleg priznanja je prejela tudi 400 evrov neto denarne nagrade.
3.2 SINERGETIKI
Druga novost letošnjega leta je razpis Sinergetik, ki je bil objavljen kot predrazpis Snovalca. Sinergetiki so javna ali zasebna telesa, ki so pripravljena dodatno sofinancirati zamisli, prijavljene na razpis Snovalec. In zakaj bi podjetja in občine postali sinergetik? Zato, ker s tem, ko najboljšim zamislim ponudijo sofinanciranje, v svoje okolje privabijo dobre ideje in njihove uresničevalce. Prijavitelje spodbudijo k prijavi še kakovostnejših projektov, prilagojenih prav za njihovo okolje/regijo/destinacijo.
Na razpis je prispelo šest prijav sinergetikov, ki so skupaj ponudili sofinanciranje projektov v vrednosti 69.000 evrov. Skupaj s 40.000 evri, ki jih za snovalca nameni MG, smo tako snovalčev fond povišali na 109.000 evrov nepovratnih sredstev, namenjenih za uresničevanje turističnih zamisli.
mag. Dejan Križaj, Tina Hedi Zakonjšek
januar 2012